(+420) 222 242 342
Menu

Novinky

Vloni jsme vyjednali rekordní objem nájemních závazků za 3 miliardy Kč

08. 02. 2022
Industriální hala

Společnost Prochazka & Partners hlásí rekordní rok. Za zrychleným tempem růstu stojí nejen vliv covid-19, během kterého se většina kancelářských firem snaží ušetřit v rámci svých nájemních a investičních závazků, ale také výrazné množství úspěchů v oblasti průmyslových nemovitostí. Klienti si tak stále více cení role nezávislého poradce, který je zastupuje v jednání s developery či vlastníky nemovitostí, ale navíc dokáže nabídnout i služby v oblasti architektury a projektového managementu, včetně služeb cost managementu, tendrování a vedení stavebních zakázek. Zatímco v oblasti industriálních nemovitostí je přejednána s poradcem jen zhruba třetina všech transakcí, v sektoru kanceláří je to pak drtivá většina.

„Na trhu industriálních nemovitostí, který loni zažíval rekordní růst, mají developeři a pronajímatelé určitě informační a vyjednávací převahu. Výhodou nás jako poradců je tak nejen detailní znalost trhu a vylepšení vyjednávací pozici nájemce, ale také komplexita nabízených služeb, a to včetně technického poradenství, které standardně poskytujeme i v rámci našich poradenských služeb. Tím jsme i v dnešní době schopni zajistit pro klienty výhodnější nájemní závazky. Technické služby klienti využijí např. při výstavbě, rekonstrukci či tzv. reinstatementu, tedy uvedení prostor do původního stavu po ukončení nájmu a tím dosahují další optimalizace nákladů. I díky tomu jsme v loňském roce významně navýšili náš podíl na průmyslovém trhu,“ říká Petr Narwa, Head of Transaction & Consulting Services.

V oblasti kanceláří se již stalo standardem, že nájemci využívají služeb poradců a je opravdu minimum transakcí, které se domluví napřímo mezi pronajímatelem a nájemcem. Důvody jsou nasnadě – schopný poradce dokáže ušetřit minimálně 20 % nákladů z nájemních závazků. Tyto úspory jsou výsledkem vyjednání lepších nájemních podmínek, nicméně mnoho klientů může pak generovat další úspory např. při zavádění hybridního pracovního modelu. Poradenství v oblasti efektivního využití kancelářských prostor tzv. workplace strategy se tak v loňském roce stalo další součástí služeb v sektoru kanceláří v Prochazka & Partners.

„V kancelářském prostředí se skladba našich služeb významně odvíjí od aktuálně převažující ekonomické situace v zemi. Zatímco během konjunktury převažují expanze a stěhování do nových prostor, v krizových letech, jakým byl pro kanceláře i rok 2021, pak převažuje hledání nájemních a investičních úspor, a firmy tak častěji zůstávají ve stejných prostorech i na další nájemní období. Fenoménem loňského roku pak byly určitě podnájmy vlastních prostor třetí straně a zavádění tzv. hybridní režimu a snižování počtu pracovních stanic na počet zaměstnanců, díky čemuž firmy zbytečně neplatí za nevyužívané metry svých kanceláří,“ říká Radek Procházka, Managing Partner společnosti Prochazka & Partners.

Archiv novinek

Největší interiérový projekt roku 2024 Máj Národní se otevírá

11. 06. 2024

Fotogalerie galavečera 8. ročníku soutěže Kanceláře roku

03. 06. 2024

Rekordní osmý ročník soutěže Kanceláře roku zná své vítěze!

30. 05. 2024
Radek Procházka
Managing Partner
#

Domluvit schůzku

Stavte se u nás na kávu nebo nám zanechejte Vaše číslo
a my se rádi ozveme ve Vámi preferovaný čas.

    Kontaktujte mě
    ×
    Kontaktní formulář