(+420) 222 242 342
Menu

Novinky

Komunikační agentury mají výběr lokalit přizpůsobit mileniálům

30. 11. 2018
Radek Procházka

Žádanými lokalitami komunikačních agentur jsou dnes v Praze centrum města a části Holešovice, Karlín, Anděl nebo Vinohrady.

Mezi lokality preferované pro umístění sídla komunikační agentury dnes v Praze patří centrum města a atraktivní oblasti centrální části, jako jsou Holešovice, Karlín, Anděl nebo Vinohrady. Především proto, že nabízejí množství kaváren, restaurací a kvalitní infrastrukturu. Komunikační agentury by se měly při výběru přizpůsobit především mileniálům, myslí si Radek Procházka, managing partner společnosti Prochazka & Partners.

Kvalitní pracovní prostředí se stává stále podstatnějším faktorem při výběru zaměstnání. Podle Procházky se ve srovnání s obdobím před pěti lety podstatně změnil design kanceláří. Zatímco před pěti lety byly ještě standardem unifikované open space kanceláře, dnešní pracovní prostředí, a to nejen v komunikačních agenturách, je spíše kombinací otevřeného prostoru a oddělených klidových zón. „U kanceláří úspěšných firem často vidíme prostor pro sportovní aktivitu v podobě menšího fitness a cvičební zóny, dětský day room či stále populárnější alternativu interní kavárny,“ dodává dále.

Podoba kanceláří v budoucnosti podle jeho názoru designově integruje principy našich domovů včetně odpočinkové zóny.

Plné odpovědi na otázky můžete číst níže.

Otázky pro Radka Procházku

Jaké typy kancelářských prostorů a jaké typy lokalit v současnosti komunikační agentury nejčastěji využívají?

Komunikační agentury jsou nuceny přizpůsobovat své prostory a výběr lokality potřebám mileniálů, kteří začínají tvořit významnou část zaměstnanců těchto firem. Ze zkušenosti víme, že společnosti, které nebyly schopny inovovat pracovní prostředí, mají v současnosti problém udržet a přilákat nové talenty.

Personál je přitom nejdůležitějším aktivem těchto firem. Odliv klíčových a kreativních zaměstnanců má na tyto společnosti negativní dopad a velice brzy se projevuje i na hospodářských výsledcích. Samozřejmě nejenom atraktivní design kanceláří, ale i lokalita je v tomto ohledu klíčovým faktorem. Snadná dopravní dostupnost, široký výběr restauračních zařízení, parky a sportoviště v blízkém okolí sehrávají svou roli při výběru ideálního místa pro sídlo úspěšné společnosti.

Mezi lokality preferované pro umístění sídla komunikační agentury dnes patří centrum města a atraktivní oblasti centrální části města, jako jsou Holešovice, Karlín, Anděl nebo Vinohrady. Tyto městské části jsou oblíbené mezi mladou generací. Nabízejí rozmanité množství kaváren, restaurací, mají svůj genius loci i kvalitní infrastrukturu. Věřím, že i letos se do naší soutěže Kanceláře roku, kterou organizujeme již potřetí, zapojí také několik komunikačních agentur se svými novými prostory.

Pozorujete změny ve srovnání s obdobím před cca pěti lety?

Zatímco před pěti lety bylo hlavním HR nástrojem k získání zaměstnance především platové ohodnocení, dnes je to i kvalitní pracovní prostředí, atraktivní lokalita a s ní spojená dobrá dopravní dostupnost kanceláří. Společnosti se musejí nově přizpůsobit mladé generaci, která čím dál častěji jezdí do práce na kole nebo si s sebou přivede svého čtyřnohého mazlíčka. Zásadní proměnou prošel design kanceláří. Zatímco před pěti lety byly ještě standardem unifikované open space kanceláře, dnešní moderní pracovní prostředí, a to nejen v komunikačních agenturách, je spíše kombinací otevřeného prostoru a oddělených klidových zón, které poskytují dostatek soukromí. Koncept otevřené kanceláře sice zůstává, ale je „rozbit“ a rozčleněn do různých tematických prostor.

Specifika komunikačních agentur

Liší se prostory a lokality vyhledávané komunikačními agenturami od toho, co žádají společnosti z jiného odvětví? Pokud ano, jak?

Obecně vzato, komunikační agentury zaměstnávají zejména kreativní talenty, čemuž je také nutné přizpůsobit design pracovního prostředí, aby v nich kreativitu podněcoval a rozvíjel. Nelze však říci, že osobitý a nápaditý design je doménou pouze mediálních a marketingových společností. Naopak, pozorujeme trend, že i společnosti z finančního sektoru či energetiky se snaží přilákat talenty pomocí atraktivního pracovního prostředí. Je ale zjevné, že komunikační agentury se spíše vyhýbají čistě korporátním lokalitám, jako je Pankrác a Chodov, nebo jiným odlehlejším částem města, jako jsou Radlice, Stodůlky či Vysočany.

Jak se na požadavcích nájemců kancelářských prostor odrážejí měnící se životní styl a rostoucí potřeby zaměstnanců?

Nájemci jsou ochotni pronajímat si i větší kancelářské prostory. S tím souvisí velkoryseji pojaté zázemí pro zaměstnance, relaxační zóny a celkově atraktivní design. U kanceláří úspěšných firem často vidíme prostor pro sportovní aktivitu v podobě menšího fitness a cvičební zóny, dětský day room či stále populárnější alternativu interní kavárny. Výjimkou není ani temná místnost s postelí. Firmy mají spočítáno, že krátkodobé odreagování či krátký spánek po obědě dokážou zvýšit produktivitu až o 20 %.

Design kanceláří by měl odpovídat potřebám

Existuje nějaké doporučení, jak by ideálně měly prostory vypadat?

Základem pro kvalitní pracovní prostředí je detailní poznání potřeb jejich uživatelů. Není možné tuto otázku generalizovat, neboť každá společnost a lidé ji tvořící jsou unikátní. V návaznosti na současné trendy však můžeme identifikovat několik základních ukazatelů kvalitních kanceláří. Tím hlavním ovšem zůstává, jak moc se zaměstnanci těší do práce. Kromě pracovní náplně, osobních vztahů a samozřejmě platového ohodnocení je i příjemné pracovní prostředí v tomto ohledu zcela zásadní.

Myslíte si, že do budoucna (i pod vlivem narůstající mobility a možnosti práce na dálku), bude kancelářských prostor vůbec třeba?

Kanceláře nikdy nezmizí, jen budou vypadat jinak, než je známe dnes. Například velké bankovní domy ve světě již nyní využívají služeb sdílených kanceláří. Tento typ kanceláří mimo jiné klade velký důraz na design a je tak mnohem atraktivnější například pro mladé vývojáře a kreativce, pro které jsou bankovní domy příliš sterilní a zastaralé. Flexi working je ostatně uplatňován již teď velmi často a tento trend bude nadále nabývat na intenzitě. Kanceláře jako takové ale nezmizí, protože Homo sapiens je ve své podstatě společenský a potřebuje lidský kontakt. Technologie nám tedy tuto potřebu nezmění.

Jak by kanceláře mohly vypadat za deset let?

Kanceláře budoucnosti budou designově integrovat principy našich domovů včetně odpočinkové zóny. Zásadní věci proberete se svým týmem v mítinkové místnosti, maily si protřídíte a méně formální schůzky dohodnete ve firemní kavárně, distanční web jednání a telefonáty budete mít v mini meeting či call roomu, který si zarezervujete dle potřeby, a soustředěnou práci odvedete v uzavřené kanceláři o max. 10 lidech v rámci týmu, se kterým budete v dané době spolupracovat.

Publikováno na Mediaguru.cz

Archiv novinek

Soutěž Kanceláře roku: Prodlužujeme registrace do 30. dubna 2024

15. 04. 2024
Veselé Velikonoce 2024

Veselé Velikonoce 2024

28. 03. 2024

Zelená výstavba jako klíč k udržitelným industriálním nemovitostem a odchodu od ruského plynu

21. 02. 2024
Radek Procházka
Managing Partner
#

Domluvit schůzku

Stavte se u nás na kávu nebo nám zanechejte Vaše číslo
a my se rádi ozveme ve Vámi preferovaný čas.

    Kontaktujte mě
    ×
    Kontaktní formulář