Kanceláře se zásadně proměňují
16. 07. 2018
Do kvalitního a nadčasového designu kanceláří se nikdy neinvestovalo tolik co nyní. Poptávka je po inovativních architektonických konceptech, po prostorách pro relaxaci, občerstvení i zábavu. Hlavní motivací je přitom vytvořit co nejatraktivnější pracovní prostředí pro zaměstnance.
Investice do nadstandardního interiéru úzce souvisí s úsilím firem získat kvalitní lidi, kterých je na trhu nedostatek. Cool image společnosti proto bude rozhodujícím faktorem na pracovním trhu. Firmy, které tento požadavek podceňují, musejí vynakládat velké prostředky do náboru a často o své nejkvalitnější lidi přicházejí. S odstupem času tak mohou v souhrnu zaplatit více než jejich progresivnější konkurenti.
Investice do moderních a nadčasových kanceláří, ve snaze udržet si ty nejlepší talenty, proto budou v příštích letech pokračovat. Cílem zaměstnavatelů je vytvořit z kanceláří tak příjemné prostředí, že se v nich pracovníci budou cítit stejně komfortně jako u sebe doma. Vytváří se proto prostory založené na variabilním uspořádání, které podporuje družnost kolektivu.
Mimo formálních částí určených čistě pro práci se v nich nachází i ty neformální. Například bary, kde se mohou lidé po pracovním dni setkat a v uvolněné atmosféře probrat své aktuální dojmy z náročného dne. Z kanceláře se tak rázem stává místo, z něhož hned nemusí zaměstnanci utíkat domů. Často mají na dosah fitness centrum nebo dětský koutek.
Nastupuje coworking
Dalším trendem budoucnosti je coworking. Jeho výhodou je maximální flexibilita, kdy není nutné se zavázat k dlouhodobé nájemní smlouvě. Firmy tak mohou pružně růst dle potřeby.
V Česku tyto prostory na začátku tisíciletí prakticky neexistovaly. Na konci roku 2017 už kapacita pražských coworkingů čítala 26 tisíc metrů čtverečních a díky poptávce se očekává, že do konce roku 2018 vzroste na 50 tisíc.
Článek Radka Procházky, Managing Partnera společnosti Prochazka & Partners vyšel na: Canon.cz či Aktuálně.cz